piątek, 21 września 2018

Spotkanie autorskie z Joanną Żak - Bucholc w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Świebodzicach.

W dniu 20 września, w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Świebodzicach, odbyło się autorskie spotkanie z Joanną Żak - Bucholc, autorką książki Jaworowi ludzie.
Autorka składa hołd bohaterom epoki Bolka II Małego.

Książka ta jest wyprawą do czasów średniowiecznych, gdzie znajdziemy historyczne wydarzenia, przepełnione symboliką, rycerzami, królami.

Pani Joanna opowiadała skąd wzięło się zamiłowanie do średniowiecza oraz dlaczego postanowiła zgłębić dokładniej historię regionu, z którego pochodzi.

Ciekawie słuchało się na temat różnych plotek związanych z dawnymi czasów, które mogą być albo prawdziwe albo zmyślone i do tej pory historycy nie wiedzą ile jest w nich prawdy.

Dolny Śląsk ma naprawdę bardzo ciekawą historię, ale turyści przeważnie interesują się zamkiem Książ jak i sztolniami typu Riese czy Osówką oraz z Górami Sowymi. Wszystko to jest związane przeważnie z 2 wojną światową, dlatego autorka książki postanowiła napisać książkę z czasów średniowiecza, aby pokazać czytelnikowi, że Dolny Śląsk to nie tylko pamięć o wojnie, ale i o bogatej historii średniowiecznej.
Obszar ten posiada wiele zamków, w których przebywali królowie, mieli tu swoje siedziby.









Osobiście historią Dolnego Śląska zaczęłam interesować się od niedawna. Najpierw czytałam różne informacje o swoim mieście, potem odkryłam książki związane z Riese i też zaczęłam szukać różnych informacji na te tematy, a po wczorajszym spotkaniu postanowiłam dowiedzieć się czegoś więcej z czasów średniowiecznych oraz gdy panowali tu różni królowie, kto z kim był, gdzie miał swoje siedziby. Mam to szczęście, że mieszkam dość blisko wspominanych miejsc. Najbliżej mam do Książa i zamku Cisy. W inne miejsca mogę dojechać autem, ale nie są one daleko. Staram się odwiedzać okoliczne zamki i poznawać ich historię. Może uda mi się odwiedzić sztolnie, ponieważ okres wojenny interesuje mnie najbardziej.

1 komentarz:

Do przeczytania w tym roku.

 Planowany stosik książek do przeczytania w tym roku.