poniedziałek, 29 maja 2023

Jack Jordan - Śmierć, która cię ocali/ Recenzja przedpremierowa

 Trudno o bardziej skutecznego mordercę niż wprawny chirurg.



Mój syn został porwany. Teraz muszę dokonać wyboru. Albo mój pacjent nie przeżyje operacji, albo już nigdy nie zobaczę mojego dziecka.

Na stole operacyjnym leży człowiek. Jako chirurg mam za zadanie go uratować. Jako matka wiem, że muszę go zabić. Ktoś mógłby pomyśleć, że jestem potworem. Ale mam tylko jedno wyjście. Nikt nie może odkryć, że popełniłam morderstwo. W przeciwnym razie mój syn umrze.

Tragiczny dylemat moralny i zawrotne tempo. Historia, która pochłania od pierwszej strony.


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Muza.

Stajesz przed wyborem - śmierć twojego pacjenta albo śmierć twojego syna. Wybór oczywisty dla Anny, kardiochirurg, która musi zabić aby odzyskać porwanego syna. Ale przecież składała obietnicę, że będzie ratowała ludzi a nie ich uśmiercała. Ale aby odzyskać syna, musi podjąć ryzyko uśmiercenia ważnego pacjenta, którego musi operować. Przy okazji wychodzi prawdziwa natura bohaterów, którzy biorą udział w tym procederze.

Thriller medyczny, jeśli ktoś jest fanem tego typu książek. Sporo informacji o przebiegu operacji, nazw przyrządów, ciekawostki medyczne związane z ciałem. Informacje dla laika są przedstawione w przejrzysty sposób, aby czytelnik mógł zrozumieć to, co dzieje się realnie na sali operacyjnej. Ale również o trudności podejmowania decyzji, ich przyczynach i skutkach z jakimi muszą mierzyć się bohaterowie książki. A to nie jest łatwe, gdy po piętach depcze policjantka, która uwzięła się na główną bohaterkę, która stała się mistrzynią kłamstwa. 
Niesamowicie skonstruowana fabuła, narracja bardzo przyjemna i lekka, akcja rozwija się powoli, ale czytelnik się nie nudzi podczas czytania i trudno oderwać się od lektury. Historia bohaterów jest skomplikowana i każdy z nich jest po przejściach, co sprawia, że czytelnik może się identyfikować z nimi, bo mają przyziemne problemy. 
Thriller psychologiczny dla wszystkich, którzy lubią odkrywać tajemnice ludzkiego umysłu i zagadki związane z drugim człowiekiem.

Ocena: 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Do przeczytania w tym roku.

 Planowany stosik książek do przeczytania w tym roku.