poniedziałek, 6 listopada 2017

Czytelnicze zwyczaje.

1.    Czytam w ciszy. Każdy hałas mnie rozprasza i nie umiem skupić się na tym, co czytam.
2.Ulubionym miejscem, gdzie czytam jest moje łóżko i fotel przy regałach. Przeważnie mam też kubek ciepłej herbaty.


3.Ulubione kategorie, jakie czytam to: kryminał, thriller, groza, literatura młodzieżowa, współczesna, fantastyka. Ale sięgam z każdej kategorii po ulubionego pisarza, nie jest tak, że czytam wszystko z danej kategorii. Np. lubię cykl Jeżycjady, ale nie lubię książek typu Gwiezdny pył czy podobne.
4.Bardzo rzadko sięgam po romanse. Mam jedną lubianą pisarkę romansów - Sandra Brown.
5.Czytam tylko lubianych autorów książek. Rzadko sięgam po coś innego.
6.Nie czytam nowości (poza ulubionymi pisarzami) i nie podążam za modą ani popularnością danej książki.
7.Nie przepadam za książkami z dawnych epok typu Wichrowe Wzgórza, Jane Austen, Przeminęło z wiatrem itp.
8.Mam kilka zakładek czytelniczych, ale używam jednej ulubionej.


 Ulubiona zakładka.


9.Zbieram różne zakładki, jakie można znaleźć w książkach.

10.Nie lubię czytać w komunikacji miejskiej. Jestem typem człowieka, który lubi siedzieć przy oknie i patrzeć na to, co za nim się dzieje.

11.Książki układam według autora i wielkości książki.
12. Czytając, zaznaczam cytaty, które są warte zapamiętania.

13. Mam specjalny zeszyt na cytaty z książek.

14. Jeśli jakaś książka mi się naprawdę spodoba, nawet 600 stronicową przeczytam w ciągu jednego dnia. Ale jeśli książka jest nudna ,a ma np. 100 stron, czytam 3, 4 dni.
15. Przeczytane książki zapisuje w zeszycie "Przeczytane" i jeśli danego autora książek jest kilka, zapisuję osobno.

16. Na osobnej kartce zapisuję również przeczytane książki, ale ile w każdym miesiącu.
17. Mam specjalny segregator, gdzie trzymam zapisane przeczytane książki, informacje o ulubionych książkach, wycinki z gazet o lubianych autorach, wywiady.



18. Czytam tylko papierowe książki. Nigdy nie polubię czytnika czy audiobook'ów.

2 komentarze:

  1. Piękne miejsce do czytania. Takie klimatyczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najczęściej czytam na kanapie albo w fotelu, gdy kładę się do łózka to niezależnie od tego jak pasjonująca jest książka, max po 10 stronach chce mi się spać :) Oczywiście ogromne wiadro herbaty jest niezbędne!

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Do przeczytania w tym roku.

 Planowany stosik książek do przeczytania w tym roku.