niedziela, 27 grudnia 2020

Bartek Rojny - Zwrotnik/ Recenzja przedpremierowa

 Zbrodnia, która niesie odkupienie.


Katowice. W oknie życia Zgromadzenia Sióstr Świętej Jadwigi zostają znalezione zmasakrowane zwłoki czterolatka. W kościele po drugiej stronie ulicy wiesza się wikary. Samobójstwo czy perwersyjna prowokacja?

Kuria nie zamierza współpracować z policją. Prowadząca śledztwo podkomisarz Helga Sawicka wzywa Witka Weinera, eksperta od dewiacji. Nieoczekiwanie trop prowadzi do rodzinnego domu Witka, którego ojciec przewodzi wspólnocie nazywanej sektą zwrotnika.

Weiner musi wrócić do miasta, z którego kiedyś uciekł. Czy spotkanie dawnej przyjaciółki jeszcze bardziej skomplikuje jego życie?



Recenzja przedpremierowa. Za książkę dziękuję Wydawnictwu Znak.

Zabójstwo małego dziecka znalezionego w oknie życia ma wiele wspólnego z Witkiem i jego ojcem, który był w dziwnej organizacji.
Kiedy jego ojciec zostaje aresztowany, Witek wraca do znienawidzonego miasta i postanawia dociec prawdy o niewinności ojca w sprawie znalezionych kości w piwnicy domu, które prawdopodobnie należą do jego młodszego brata.
Dalsze śledztwo wiele namiesza w życiu prywatnym i zawodowym Witka Wernera. 

Tym razem książka jest nieco lepsza od poprzedniej.
Jest mniej drastycznych opisów, ale te, które już są, działają na wyobraźnię czytelnika.
I bohaterowie stali się nieco bardziej... Znośni i da się ich nawet polubić. 
Przestają drażnić liczne fobie Witka, które w pierwszej części czasami były wyolbrzymione.
W tej części jego fobie są, ale wiedząc, że śledztwo jest ważne, stara się on przezwyciężać swoje lęki.

Choć książka naprawdę dobra, fabuła i akcja gna do przodu i na moment nie zwalnia, brakło mi czegoś...
Jakoś nie potrafiłam wczuć się w książkę.
Kiedy zaczynam czytać książkę, wnikam w nią, sama jestem bohaterem tej książki, ale tu nie potrafiłam wniknąć. Wszystko działo się jakby obok mnie a nie ze mną.
Historia ciekawa, porwała mnie do dalszego czytania, ale nie potrafiłam wejść w życie bohaterów.

Ocena: 4 - 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Do przeczytania w tym roku.

 Planowany stosik książek do przeczytania w tym roku.